UNDER UTVIKLING

Mer enn et møte…

Velkommen til Gudstjeneste lørdag formiddag kl. 11:45!

I vårt språk er en «gudstjeneste» et møte med sang, tale og bønn. Men ordet «Gudstjeneste» høres annerledes enn ut enn bare et møte. På samme måte som 17. mai og 24. desember er mer enn datoer i kalenderen, er gudstjenestene i Adventkirken ment til å være mer enn et møte lørdag formiddag. Gudstjenesten på sabbaten (lørdag) er en feiring, akkurat som 17. mai og 24. desember. Vi feirer at vi er skapt, at vi kommer fra en Gud som ville ha oss, for vi ble ikke til ved en tilfeldighet, men ved Guds vilje. Derfor feirer vi også Jesus gjenskapelse eller frelsen, som vil gjenopprette det vi mistet da menneskene snudde Gud ryggen.

Vårt ønske og mål med gudstjenesten er derfor å tjene Gud og gi Han annerkjennelse for den Han er, hva Han gjør og har gjort. Derfor har vi i Adventkirken advent hele året. Vi feirer ikke bare hvor vi kommer fra, men hvor vi skal hen. Jesu gjenkomst er grunnen til at møtes og feirer at der er en løsning på en truende verdens virkelighet.

Når du stikker innom Adventkirken kan vi ikke garantere at du møter det vi nettopp har beskrevet, men du kan komme og minne oss om hensikten, og hjelpe oss til å være det vi ønsker å være. Bortsett fra ett og annet barn som kan gi lyd fra seg, er gudstjenesten i Adventkirken heller stille. Det er sjeldent du hører et amen eller hallelujarop, men vi har ingen ting imot om du hjelper oss til å øke stemningsleiet. Har du barn prøver vi å krydre Gudstjenestene med innslag av og for barn. Vi har ikke glemt at de «hører Guds rike til»

Velkommen til gudstjeneste i Adventkirken!

  • Cafégudstjeneste: Pust i hverdagen

    En annerledes gudstjeneste fredag kveld 3. februar

    Avslappet stemning, god musikk, hyggelige mennesker og godt fellesskap rundt hyggelige småbord. Les videre

  • Finn Myklebust, pastor

    Hør talen: «For en verden som er fortvilt over virkeligheten»

    Håp i fortvilelsen

    På første side og på siste side i bibelen har du det ideelle. Imellom har du virkeligheten. Virkeligheten gjør mange fortvilet. Men bibelen forteller oss at vi ikke trenger fortvile. Les videre

    Les videre
  • Seminar – Spiritualisme i møte med bibelen

    Christian Arildsen, pastor, holder seminar om åndeverden.

    Datoer: Onsdag 9, 16, 23 og 30. november kl. 18-19.30
    Velkommen!
    Les videre

  • Utegudstjeneste

    Menighetens ungdommer stod for programmet.

    I nydelig vær og naturskjønne omgivelser, ble det feiret nattverdsgudstjeneste. Les videre

  • Talepodcast: «Forskjellen på diktat og gjenfortelling»

    Hør pastor Finn Myklebust tale Kjefter du på Gud noen gang? Hvor lenge skal jeg tåle…? Pastor Finn Myklebust utlegger budskapet i profeten Habakkuks bok. Habakkuk kjeftet på Herren: «Hvor lenge skal elendigheten vare?» Profeten våget snakke ut med Gud … Les videre